Ken je dat? Volg je een workshop of training volgt die zo ver van jouw belevingswereld afstaat dat je alleen nog maar denkt aan al het werk dat je had kunnen doen in plaats van daar zijn? Ik heb toen ik nog in loondienst werkte heel wat gehad waarvan ik na afloop dacht ‘wat heb ik hier aan?’
Maatwerk
In de afgelopen 20 jaar heb ik tal van trainingen en workshops rondom ondernemerschap ontwikkeld, afgestemd op de doelgroep. Dat afstemmen houdt in dat ik me heb verdiept in hun werkomgeving, hun behoeftes over wat ze willen weten. En erachter gekomen dat maximaal 8 deelnemers optimaal is om tijdens de workshop of training voldoende gelegenheid te bieden om individuele interactie te hebben om zo in te kunnen gaan op heel specifieke vragen.
Mogelijke onderwerpen van zo een maatwerk workshop of training
Ik heb in de loop der jaren workshops ontwikkeld op de volgende onderwerpen:
Hoe onderscheid ik mij in de markt?
Na deze training van een dagdeel weet je welke unieke aspecten jij bezit waarmee je je onderscheidt in de markt.
Social Media, wat moet je ermee?
Deze workshop gaat over hoe je als ondernemer met social media omgaat en er met de hoogste effectiviteit mee omgaat en van profiteert. Geen ’trucjestraining’ voor de verschillende platformen. Wil je diepgaandere kennis opdoen van een aantal social media platformen, kijk dan eens in mijn netwerk.
Hoe kom ik aan klanten?
Één van de meest gestelde vraag van startende ondernemers. Deze workshop geeft je inzicht in hoe dat gaat.
Mijn eigen bedrijf starten
Algemene workshop waarin de meest belangrijke aspecten van het starten van je bedrijf aan bod komen, zonder daar dieper op in te gaan.
Financiën voor Starters
De financiële onderbouwing van je ondernemingsplan, belastingen, btw, autogebruik, enz. allemaal nuttige up-to-date informatie over de financiële kant van je onderneming. Nuttige kennis voor startende zzp’ers.
Verkopen is helpen kopen
Training over hoe je wel en niet moet verkopen, wat de meest succesvolle methodieken zijn en hoe je het meest uit netwerkbijeenkomsten haalt (zonder te verkopen!).
Marketing voor zzp’ers
‘Je moet wél aan marketing doen hoor’. Maar wat moet je nou doen? Na deze workshop weet je de basis waarop je zelf verder bouwt.
De prijs? Ook maatwerk!
De prijs is afhankelijk van de hoeveelheid tijd die besteed moet worden aan het op maat maken van het basismateriaal dat ik al heb. Basistarief is € 300 incl. btw. Dit bedrag is exclusief ruimte verhuur.
Elke training bevat een hand-out in pdf van de slides. Daar waar van toepassing is er daarin ook een bijlage opgenomen met alle links naar websites of andere (interessante) online informatie rondom het betreffende onderwerp.
“Een praktische verkooptraining die heel goed aansloot bij de belevingswereld van onze deelnemers. Ook hebben wij als de Blauwe Paraplu voor onszelf wat leermomenten meegepikt”
Diet Grosheide, bestuurslid en coördinator De Blauwe Paraplu
“Jaap heeft voor mijn cursisten die een nabestaandenzorg opleiding volgen een algemene workshop gegeven over wat ondernemerschap inhoudt. Naast een aantal praktische tips, veel stof om over na te denken en te gaan toepassen. Volgend jaar graag weer zo een workshop! “
Reacties van deelnemers van één van de cursussen:
“Helemaal leuk. Hahaaaaaa En leerzaam”
“Jaap weet iemand gewoon bijna te dwingen om aan zijn lippen te hangen en daarnaast had hij ook super bruikbare tips.”
“Jaap kon op een leuke manier zaken duidelijk maken. Hier kan ik zeker mee aan de slag.”
“De middag heel goed en leerzaam. Lekker praktisch en veel zaken wij we op dit moment druk mee zijn.”
“Heel interessant en ik vond het wel mooi om te zien dat ik onbewust vanuit het waarom deze richting heb gekozen en dat het ook mijn drijfveer is , ik merk ook dat als het mensen vertel dat er over het algemeen direct interesse is en positieve reacties.”
Over de laatste workshop via Zoom:
“Zeer interessant. Nuttig. Waardevolle informatie meegekregen.”
“Leuk, onderhoudend en zeer nuttig!”
“Jaap heeft ervoor gezorgd dat ik de hele presentatie geboeid ben blijven luisteren. Hij heeft stof tot nadenken gegeven. Wat mijn innerlijke bezieling is en hoe ik me wil onderscheiden weet ik wel maar vooral de praktische tips die op een overzichtelijke manier gepresenteerd zijn heb ik zeer kunnen waarderen. Prettige man met een rustige stem.”
“Heel erg leuk en leerzaam. Boeiend en met humor. Eerlijk gezegd vond ik het boeiender dan dat ik van tevoren had verwacht. Ik heb veel nagedacht over de WHY. Dus de Why is bij ons heel belangrijk. En als je daar dan nog eens over nadenkt, dan weten wij in ieder geval dat we nog steeds op het goede spoor zitten met ons kantoor.”
“Een goeie opfris cursus voor mij. Heb al veel met marketing en communicatie gedaan.
Maar toch heb ik ook weer nieuwe dingen geleerd. Vooral voor in deze branche zijn er weer dingen waar je echt op moet letten. Sowieso is het vak marketing en communicatie aan verandering onderhevig vooral met social media dus het is altijd goed om up to date te blijven.
Jaap is heel kundig en vertelt boeiend. Hopelijk wil hij nog lang je gastspreker blijven 😊”
Lian Gieles, Landelijk Platform Nabestaandenzorg
“Praktisch toepasbaar!”
“Owww, zó doe je dat dus”
“Pfffff best wel veel informatie, maar wél noodzakelijk’Nu snap ik hoe dat gaat…”
Aantal opmerkingen tijdens/na één van de vijf op maat gemaakte trainingen voor deelnemers in het PTO (Parttime Ondernemerschap) traject van de gemeente Amersfoort.