Geplaatst op

Waarin onderscheid jij je online?

koorddansen online

Als je gaat koorddansen moet je in ieder geval twee zaken goed voor elkaar hebben: De bevestiging van het ene eind van je koord, daar waar je van start gaat. Ook is het aan te raden een goede verbinding te maken met waar je naar je dans op het koord terecht komt. Dat balanceren en lopen naar de overkant kan je leren door veel te oefenen. Soms met vallen en opstaan. Maar dan weet je op een gegeven moment dat je je voeten niet moet optillen maar contact met het koord moet houden en dat je het beste iets van een stok kan gebruiken om je balans te houden.

Wil je je onderscheiden in je online marketing gebeuren aan het zetten, al dan niet noodgedwongen door de huidige crisis, is het hebben van twee gelijksoortige aanknopingspunten de basis:

  1. Waarom doe je wat je doet in je onderneming waardoor klanten (ook online) bij jou gaan kopen? Als je die basis boodschap niet helder hebt voor jou en je beoogde klanten, heb je een onzeker startpunt.
  2. Bepaal meetbaar en haalbaar wat je wilt bereiken met welke online instrumenten. Stel realistische doelen. Weet dat online actief zijn en bereik krijgen tijd kost.

Ik zie best veel ondernemers die nu noodgedwongen het online-koord op stappen zonder beide aanknopingspunten. Gevolg: een slap koord dat ook nog eens kan losraken waardoor je niet meer goed kunt opstappen. Besef dat je online kwetsbaar bent. Als je het niet goed doet, raakt dat snel bekend.

Drie tips:

  1. Weet waarom jij onderneemt en die klanten aantrekt die bij jou horen en willen blijven
  2. Stel meetbare concrete doelen wat je online wilt bereiken gegeven wat je waarom doet en waarin je uniek bent
  3. Schakel specialisten in bij de inzet van specifieke online hulpmiddelen. Zeker in deze crisis biedt een groot aantal van hen een economische instap. Heb je meer tijd, volg dan een (online) training en bekwaam jezelf in de benodigde skills.

Dan kan je jezelf online onderscheiden en zonder problemen aan de overkant komen.