Ik denk je meteen zegt: ‘doe mij maar 3 x € 1000’.
En toch pakken veel ondernemers die op Facebook of LinkedIn actief zijn in diverse groepen de “2000 euro variant”.
Stel, je besteedt veel tijd, aandacht en energie aan het maken van een goed artikel met toegevoegde waarde, mooie foto of een filmpje, helemaal goed. En dan komt het zorgvuldig uitgezocht moment van publiceren: Groep 1,2,3…ach doe die nummer 4 ook maar, je weet nooit.
Het resultaat voor mij als lezer?
Ik kom op mijn tijdlijn, omdat ik ook lid ben van Groep 1, jouw bericht tegen. Ik lees het, denk ‘wat een goed bericht’ , zet er een reactie onder en (hopelijk voor jou) deel ik het met mijn volgers/vrienden.
Ik scroll omlaag door mijn tijdlijn en vind al vrij snel wederom jouw bericht in de melding van Groep 2, waar ik ook lid van ben. Mijn reactie ‘ah, dat leuke bericht, maar dat ken ik al’. Ik scroll verder…..
En ja, je voelt ‘m al aankomen, ik word nóg twee keer geconfronteerd met jouw bericht, waardoor mijn initiële enthousiaste positieve gevoel over jouw kennisdeling begint om te slaan naar lichte irritatie.
Wat zou je nou beter kunnen doen?
- Publiceer je berichten niet tegelijkertijd in verschillende groepen maar publiceer ze met een dag ertussen in relevante groepen.
- Maak even een originele intro per groep waarmee je bericht aankondigt, die leden laat voelen dat het speciaal voor hen is gepubliceerd. Zo valt je bericht veel beter op en is de kans groot dat je méér likes, commentaren en shares krijgt: 3 x 1000 is meer dan 1 x 2000.
Want, aandacht vasthouden is al moeilijk genoeg, toch? (staat op Facebook).